Po wynikach III kwartału JHM DEVELOPMENT jest spokojny o wynik roczny
Grupa JHM DEVELOPMENT już na koniec III kwartału uzyskała wynik wyższy od osiągniętego na koniec ubiegłego roku.
| III Q 2017 | III Q 2016 | IV Q 2016 |
Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży | 95,4 mln zł | 46,7 mln zł w | 80,14 mln zł |
Skonsolidowany zysk ze sprzedaży | 17,73 mln zł | 8 mln zł | 13,2 mln zł |
Porównując wyniki uzyskane przez Grupę JHM DEVELOPMENT na koniec III kwartału br. do analogicznego okresu ub. r. przychody netto ze sprzedaży są dwukrotnie wyższe i wynoszą 95,4 mln zł w stosunku do 46,7 mln zł w III Q 2016. Grupa uzyskała również ponad dwukrotnie wyższy zysk ze sprzedaży: 17,73 mln zł w stosunku do III Q ub.r., w którym wyniósł on niewiele ponad 8 mln zł.
Dla porównania na koniec 2016 roku skonsolidowane przychody netto Grupy wyniosły 80,14 mln zł, a zysk ze sprzedaży netto 13,2 mln zł.
„Na uzyskany tak dobry wynik Grupy wpływ miał przede wszystkim dynamiczny rozwój segmentu deweloperskiego przy zachowanym stabilnym, dobrym poziomie przychodów i rentowności w segmencie wynajmu komercyjnego. W III kwartale wzrósł udział segmentu deweloperskiego w całkowitych przychodach Grupy do 68,5% z 56,3% w I półroczu 2017 r." - podkreśla Regina Biskupska, Prezes Zarządu JHM Development S.A.
SEGMENT DEWELOPERSKI
Uzyskany na koniec września 2017 r. przychód netto ze sprzedaży w segmencie deweloperskim wyniósł 65,4 mln zł w stosunku do 18,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Należy jednak pamiętać, że w ubiegłym roku 45% wyniku ze sprzedaży lokali zostało zrealizowane w grudniu dając spółce na koniec roku 42,2 mln zł. W bieżącym roku miesięczna sprzedaż nieruchomości jest na stałym, wysokim poziomie i na koniec III kwartału wyniosła 225 lokali, tj. o 155 więcej niż w III kwartale ub.r., a nawet o 49 więcej niż na koniec 2016 r. Największy udział w poziomie sprzedaży miał oddany w bieżącym roku I Etap Osiedla „Twoja Dolina" w Katowicach oraz oddany pod koniec ub. r. II Etap Osiedla Diamentowego w Koninie. „Jestem przekonana, że zgodnie z zapowiedziami na koniec roku JHM DEVELOPMENT S.A. uzyska poziom sprzedaży 300 lokali, a prowadzone przez nas projekty deweloperskie oraz planowane nowe inwestycje pozwolą nam utrzymać sprzedaż mieszkań na tym poziomie w kolejnych latach" - komentuje prezes Regina Biskupska. W chwili obecnej JHM DEVELOPMENT S.A. realizuje dwa duże projekty deweloperskie w Rumi i w Skierniewicach o łącznej liczbie 450 mieszkań, a także 4 mniejsze projekty: w Skierniewicach, w Łowiczu, w Żyrardowie i w Brzezinach - łącznie na 155 lokali mieszkalnych. „Ponadto rozpoczęła się budowa Apartamentów w Zakopanem, a także dopracowujemy szczegóły projektu architektonicznego dużego przedsięwzięcia deweloperskiego w Bydgoszczy" - dodaje Regina Biskupska.
SEGMENT NAJMU KOMERCYJENGO
W segmencie najmu komercyjnego dominujący poziom wyniku wypracowany jest przez Centrum Handlowe MARYWILSKA 44, w którym na koniec III kwartału 2017 r. zwiększyła się liczba najemców, jak również kliku najemców prowadzących już swoją działalność w Centrum zdecydowało się na powiększenie swoich sklepów. Łącznie zagospodarowali oni dodatkowo ponad 320 m2. Tym samym poziom komercjalizacji CH Marywilska 44 został utrzymany na wysokim poziomie ponad 95%. Na koniec września liczba odwiedzających Centrum Handlowe MARYWILSKA 44 wyniosła 2.909.949 osób. Stały przychód uzyskiwany z najmu CH MARYWILSKA 44 w najbliższym czasie zostanie zwiększony o przychód z najmu nowego obiektu Wodny Park Handlowy MARYWILSKA 44. Budowa dodatkowych 12.000 m2 Galerii Handlowej położonej w bezpośrednim sąsiedztwie CH MARYWILSKA 44. wkroczyła w finalną fazę i rozpoczęto procedury administracyjne zmierzające do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Natomiast pierwsi najemcy adaptują już teraz swoje lokale do rozpoczęcia działalności.
Obiekt jest już w większości skomercjalizowany. W gronie najemców są tak rozpoznawalne marki jak m.in: JYSK, DYWANELLA, ABRA Meble, STOKKI HOME, JETA ŁAZIENKI, a także JUMP ARENA. Pozostało jeszcze 2700 m2. wolnej powierzchni, w tym w części gastronomicznej, gdzie nie zabraknie restauracji, kawiarni oraz chill-out barów.
Pierwsi najemcy Wodnego Parku Handlowego MARYWILSKA 44 rozpoczną działalność komercyjną w listopadzie, a kolejni sukcesywnie w następnych miesiącach. „Oficjalne otwarcie obiektu Wodny Park Handlowy MARYWILSKA 44 zaplanowane jest na wiosnę przyszłego roku, tym samym już w I połowie 2018 roku zwiększą się przychody uzyskiwane w segmencie najmu komercyjnego, co pozytywnie przełoży się na wynik Grupy" - dodaje prezes Regina Biskupska.
projekt i realizacja: Agencja Interaktywna PROPERIS | CMS FlexiWeb